30e april 2013

God morgon.
 
Inatt så har jag varit lite orolig för lille Manfred. Han har varit tät men fick inte ut så mkt snor, och så åt han inte på 6 timmar. Men så nu i morse så åt han för fulla muggar, men jag ska ringa till bvc nu snart och boka en tid så dom får kolla på honom. Man är ju lite orolig av sig men bättre att dom kollar och att allt är ok.
Sen så ska jag förbi banken och starta två konton åt Manfred. Ett e-sparkonto där folk får sätta över pengar om dom vill ge honom, till dop osv, som sedan kommer att bli hans att använda när han är redo att få ett kort, och sen ska vi starta ett fondkonto där vi sätter över 400 kr i månaden som han kommer att få ta över när han är 18 år. Bra att ha pengar att starta upp livet med.
 
Sen ska vi hem igen och invänta aftonen då vi ska upp till kniplogen här i Bjursele och äta hamburgare och se på majbrasan. Det är så roligt att vi flyttat till en by som hittar på saker, och där alla samlas och har trevlig ihop. Alla är angagerade att hålla byn vid liv.
 
Nä, nu är det ledsna miner i babygymet så jag måste sluta.
 

Kommentarer:

1 jessica:

Har du provat att droppa bröstmjölk eller koksalt i näsan på honom? Kan hjälpa till att lösa upp snoret då han är tät i näsan

Svar: Jag har saltdroppar (eller vad det nu heter) men det fungerar. Men inte niatt. Så ska på vårdcetralen för en liten koll bara. Lite hönsmammig får man väl vara? ^^ hihi
Tina

Kommentera här: