29e november 2013

Idag har jag farit runt som en orkan här i hemmet och städat inför första advent, och vet ni vad? Jag hann i princip klart allt. Fattas lite smått så som gran och julpynta den (fast den ska inte upp förän just före julafton) och så lite smått som ska fixas snart. Men nu känns det riktigt juligt och hemtrevligt här måste jag säga. Har även hunnit renbädda i våran och Manfreds säng, och som sagt, STORSTÄDAT. Dammsugat, dammtorkat, skurat, plockat bort en hel del skrot, diska, tvätta osv. 
 
Sen så komme gubbarna hit idag och hjälper oss med garageporten. Dom är riktigt duktiga och kömpar på där ute i kylan, meddans jag sitter här inne, duschad, iklädd one piece och myser framför elden. Men vi stötte på ett litet problem och det var att golvet är inte riktigt rakt så det kommer inte att bli tätt. Men i sommar får vi lov att gjuta och slipa till lite så vi får det helt tätt innan vi sätter in en varmluftstpump.
 
 
Nu ska jag gå ut till gubbsen och se hur det går, sen ska jag nog se en film och mysa.

Kommentera här: