Rädd

Som föräldre får man vara med om många första saker med sina barn. Första leendet, förata skrattet, första steget, första ordet osv. Men en del första saker är roligare än andra. Idag fick vi nämligen vara med om första gången Manfred svalde mat som fastnade i halsen. Jag säger bara tack gode gud för första hjälpen kursen man får gå på vårdcentralen.

Det var nog de längsta minuterna i mitt liv hitintills, och värsta. Upp på knä, luta kroppen ner och dunka baki ryggen. Låter inte som han får upp biten, in med fingrarna i munnen, reva i gommen, kände fortfarande köttbiten men fick inte tag på den, över knä igen och dunka. host host och så åkte biten ner och sen en massa grin och snor. Ni hör ju, hemskt.

En skakig morsa och en glad och sprallig Manne efter sisådär någon minut.

Ska nu sitta och slappa ikväll, sen lägga mig i sängen och läsa i min bok. Imorgon börjar en ny arbetsvecka och kommer att sakna min Manne. Men i veckan är Jonathan hemma och så har jag ju mina nya peltorkopor. #världensmestbortskämda #älskarminpappa







Kommentera här: