Tårar, nålar och blod

Min dag har bestått av tårar, flänn, tårar, nålar och blog.

Idag så mår inte kissen bättre. Mamma har kommit för jag vill inte vara den som tar bort honom, eller för del delen bestämmer att han ska dö. Hon ska till vätterinären imorgon och göra en undersökning. Blir det operation eller någonting stort så kommer han förmodligen att måsta somna in. Åt detta har jag nu spenderat mesta av dagen åt att gråta för. Hatar att se djur sjuka.

Sen så va jag också och lämnade prov för att bli blodgivare. Dom var tvungen att sticka 2 ggr för att få blod. Ont gjorde det också. Men nu förhoppningsvis så blir jag blodgivare. Så då gör man väl en god gärning iaf.

Nu ska jag sätta mig ner och skriva packningslista till imorgon. Sen så ska jag städa, diska och packa. Vet inte om det blir något gymm ikväll heller. Känns verkligen inte som jag vill det. Tom och slut i huvudet efter förlusten av alla tårar.

Jag anser att alla som är friska och mår bra kan ge blog. En sån liten sak kan göra mycket. Dessutom så kostar det oss ingenting. Man blir lite slut efteråt men det bildas nytt blod så varför inte ge bort lite till de som behöver?




/ Tina

Kommentarer:

1 faster Maria:

Men va säger du, är Stumpen sjuk??

2 Tina:

Jo, kräkts, äter inte, ligger mest. Men han dricker... :(

3 faster Maria:

Hur länge har han kräkts? Är han avmaskad någon gång? Huvudsaken att han dricker. Hoppas han piggnar till.

Kram

4 Tina:

Han började i söndag eller måndag. Trodde de va en hårboll eller nått för båda lös ganska bra med hår. Men sen kom det bara galla och han åt ingenting. Vi avmaskade honom för ett tag sedan. Men tror det kan vara förstoppning eller nått. Morsan ska ta honom till veterinären imorgon för en undersökning. Hoppas det blir bättre iaf.

Kram

Kommentera här: