Febrig och trött liten kille

Idag har Manfred varit hängig och febrig. Jonathan jobbar eftermiddag så jag nehövde bara VAB:a från 13,40 ungefär. Antingen så har inte förkylningen släppt eller så är det tänder på g. Jag gissar på tänderna eftersom det kommit ovanligt mycke dräggel från unge herr Manfred. Men han har iaf haft 38,7 ungefär så en ganska spak kille har vi haft.
 
Men efter middagen så verkade han lite piggare och hundarna klättrade i taket, så vi gick ut en sväng, tog lite kort, Kämpe fick träna i koppel och så fick dom kissa av sig. Hade tänkt att ta en liten längre "kort promenad" bara upp i byn å tillbaks, men barnvagnen ör spårlöst försvunnen (gissar på att Jonathan hett den någon stans) så roa oss på vägen nedanför och på gräsmattan.
 
 
Nya stövlar har han också som jag fick köpa av familjen skogstroll uppe i tjärnliden. Helt perfekta skor som väger meste ingenting.
 
På tal om fam.skogstroll. Hur roligt blir det inte när alla pojkarna växer upp och har varandra? Deras Edde är i ju för sig lite äldre, men Harry och Henry är meste samålder med Manfred och Malte. Det blir riktigt killstark i grannbyarna! Hoppas bara de gillar varandra när de blir älder, höhö.
 
Nu sover Manfred bredvid mig. När man är sjuk får man faktiskt somna bredvid mamma om som håller om en och stryker en i pannan. Ska nu lägga ifrån mig datorn och läsa ut boken som jag håller på med. Längtar tills på lördag gör jag också som tusan. Då ska vi på rännaren i Norsjö och svänga våra lurviga.

Kommentera här: